Projekt edukacyjny Play with English - dwujęzyczne przedszkolaki

Obecnie język angielski pełni ważną rolę w edukacji. W przypadku dzieci w wieku przedszkolnym nauczanie języka obcego odbywa się przede wszystkim w formie zabawy. Niezwykle istotne jest również stosowanie angielskich zwrotów w codziennych życiu przedszkolnym. Wprowadzanie języka angielskiego do codziennych czynności dziecka w sposób naturalny zapewnia mu równoległe poznawanie dwóch języków. Świat języka angielskiego daje dzieciom wielkie możliwości nazywania tych samych rzeczy inaczej i stwarza im nowy sposób postrzegania rzeczywistości. Rozpoczynanie nauki języka obcego przez dzieci we wczesnych latach życia jest dla nich szansą biegłego opanowania języka w dalszym procesie kształcenia.

Głównym celem projektu jest poszerzenie zakresu słownictwa dzieci poprzez kompleksowe i systematyczne wplatanie języka angielskiego w tok codziennych zajęć i czynności, jako uzupełnienie zajęć prowadzonych przez anglistę. Zgodnie z założeniami projektu język angielski traktowany będzie jako sposób komunikacji nauczyciela z dziećmi, wydawania poleceń, instruowania. Projekt bazuje na wrodzonych zdolnościach małych dzieci do poznawania języka w sposób naturalny, spontaniczny poprzez codzienny kontakt z językiem. Założeniem projektu jest stopniowe wprowadzanie elementów języka angielskiego, a treść nauczanego języka korelować będzie z realizowanymi treściami edukacji przedszkolnej wyznaczonymi przez podstawę programową. Istotnym elementem projektu jest codzienne obcowanie dzieci z językiem angielskim, dzięki czemu stopniowo i naturalnie dzieci oswoją się z tym językiem, będą spontanicznie reagować na polecenia w j. angielskim, a także same będą stosowały zasłyszane zwroty.

Projekt zakłada również podjęcie współpracy z innymi przedszkolami w celu wymiany doświadczeń oraz dzielenia się posiadaną wiedzą w zakresie edukacji anglojęzycznej dzieci w wieku przedszkolnym.