“Uczymy się umiejętności społecznych z TUSią” - innowacja pedagogiczna

Nadrzędnym celem działań każdego nauczyciela, pedagoga, terapeuty jest osiągnięcie
przez dzieci optymalnego rozwoju. Cel ten osiągnąć można jedynie poprzez ukierunkowane
działania, które wpłyną na wszechstronny rozwój dziecka, uwzględniając jego potrzeby
i możliwości rozwojowe. Nauczyciel wychowania przedszkolnego, jako pierwszy rozpoznaje
zdolności i deficyty u dziecka oraz na tym etapie podejmuje działania mające na celu
zrównoważenie harmonijnego rozwoju. Idea procesu wychowawczo-dydaktyczno-
opiekuńczego stwarza właściwe warunki do zaspokajania przez dziecko własnych potrzeb
poznawczych.

Innowacja ta ma za zadanie wsparcia rozwoju dzieci
w zakresie emocjonalno-społecznym, co będzie miało realne przełożenie na poprawę
funkcjonowania dzieci w grupie rówieśniczej, czy życiu społecznym, a także pozytywnie
zaowocuje w przyszłości. Dodatkowo wierzę, że poruszone tematy oraz nabyte umiejętności
znacznie poprawią komfort psychiczny dzieci, zintegrują grupę rówieśniczą oraz wykształcą
w dzieciach empatię i szacunek do innych oraz swojej osoby.